söndag 28 mars 2010

Vilken tur...sopkvasten har frusit fast

Gick ut för att sopa bron, men det jobbet får jag spara till sen. Här är bildbeviset på att den verkligen är fastfrusen.

Återvände in i stugan och hämtade bokmärken jag virkat och ska skänka till ett lotteri.Tog några foton , det är roligare än att sopa bron.

Det är inte bara kvasten som sitter fast, den bortglömda sparken är totalt nersnöad.

Sparken ska användas till påsken, ska hämta in en sparklåda från "bortrebon" en sån där gammal härlig sparklåda med målad fyrklöver på. I den ska Albin få åka.


Nää, jag må väl he mig ut och tina upp kvasten så den är startklar på Torsdag

På Återseende



6 kommentarer:

  1. Men usch och fy för fastfrusna sopborstar, fast det är klart att fota de fina bokmärkena var väl roligare. De var jättefina. Jättefina färger och så gulligt med de små pärlorna.
    Hoppas att snön snart försvinner hos dig.

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga små bokmärken....Snö ,här i söder har vi bara lite snö kvar i de största snöhögarna annars är det helt barmark ,skönt tycker jag, efter snö i över tre månader inget vi är vana vid precis, men vackert har det varit iallafall

    SvaraRadera
  3. Usch! Har ni fortfarande så mycket snö? Här i Göteborg har vi gräsmatta framme och bara vägar ;D här är våren på väg med besked.
    Tack så mycket för din kommentar! Du anar inte vilken glädje och stöd det är att du tittar in på min blogg.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket elände både kvast och spark fastfrusna så här nära påsk:) Hoppas det tinar upp snart!
    Fina bilder..
    Önskar dig en fin start på veckan kram.

    SvaraRadera
  5. Kortet på bokmärkerna blev ju superfint.

    SvaraRadera
  6. Det är så mysigt att höra lite norrländska. Här nere säger man inte bron t.ex. Nu kommer jag inte ens på vad de säger om bron men för mig är det självklart.
    Spark var det hundra år sen jag åkte känns det som. När jag bodde i Jämtland i min ungdom tog man sparken till skolan. Underbart var det.
    Här knoppas det för fullt runt husknutarna men jag vill inte att det ska gå för fort heller.
    Kram Maidi

    SvaraRadera