fredag 27 augusti 2010

virkad vit doftpåse

Jag kallar den doftpåse eftersom jag inte hade lavendel hemma (lavendelpåse) har istället stoppat i vadd med doftolja påVirkad av tunt vitt garn med virknål Boye nr 6
Mönster

Lägg upp 24 lm
V:1 3st 2lm 3st i 4:e lm från nålen X hoppa över 3lm, 3st 2lm 3st i nästa lm X upprepa från X-X, vänd med 3lm
V:2 X 3st 2lm 3st om lmb mellan st varvet ut vänd med 3lm X
Upprepa varv 2 till önskad längd, jag virkade 17 varv. Ta av garnet och virka en till likadan.
Fortsätt virka utmed långsidan när du lagt ihop bitarna aviga mot aviga, 3st 2lm 3st runt lmb, virka ihop med fm på nederkant och fortsätt med 3st 2lm 3st på långsidan.
Trä in ett virkat band eller sidenband, dekorera med virkad blomma och blad om så önskas
modell:egen



5 kommentarer:

  1. Men så fin den var ........jätte gulligt med blomma och blad, va påittig du är /Kram

    SvaraRadera
  2. Nu får du snart ge ut en egen mönsterbok....
    Jättefin doftpåse...

    SvaraRadera
  3. Så söt! O vilken bra ide´med doftoljan! Den snor jag!

    SvaraRadera
  4. Hej, tack för en inspirerande blogg , jag har använt ditt mönster på doftpåsen och givetvis länkat tillbaka till dig. mvh anniegumman.blogspot.com

    SvaraRadera