fredag 12 november 2010

Uppdatering

Skrev i mitt förra inlägg att jag skulle göra småtomtar, det blev en stor "virknålstomte" tror jag 46 cm lång, ja aldrig blir det som man tänkt. Lite bekymrad tycker jag nog att den lilla/stora tomten ser ut

Jag har gjort den, om den blir helt klar? Ja hålla tummarna kan man ju att det lyckas i bränningarna. Det är nu man börjar tänka på de riktiga keramikerna som skapar så fantastiska fina arbeten efter många timmars arbete och så helt plötsligt spricker allt i ugnen ...................................Suck
På Återseende

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte han var söt jag.
    Hoppas du lyckas med bränningen nu.

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker....virknål eller ljus kan den ju också vara. Ska bli spännande och se glaseringen sedan.
    ha skön lördag

    SvaraRadera