söndag 23 januari 2011

Virkad krans med röd nejlika

Efter en helg isolerad med magsjuka börjar kroppen komma igång om än med skakiga ben och snurr i huvudet , så idag har jag stärkt prästkragarna på min första sommarkrans.Röd nejlika

När Du väl fattar vidden av min kärlek och aktning

Kommer Du ej längre att kunna stå dem emot

Man blir ju lite hemmablind ibland så idag när jag gick upp till övervåningen kastade jag ett öga upp på väggen i trappuppgången på en för länge sen bortglömd skapelse. För ca 15 år sen på en skogspromenad hittade jag en "bumling" som jag absolut ville ta med mig hem. Under stora protester från Långe Bengt så fick den till slut hänga med hem.


På den tiden hade jag cernitlera hemma så jag gjorde sillgrisslor som jag limmade fast på min "träbumling" som nu ska föreställa en klippa full med häckande fåglar.



På Återseende





7 kommentarer:

  1. Tappar andan! Bägge skapelser, så tjusiga, fina, vill ha ...
    Undrar om du har ett tips på hur jag kan virka enkla blommor? Typ nybörjare?
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Gött att du mår bättre nu!
    Som alltid, jättevacker kreation! Helt underbar idé att göra en sommarkrans som består och som inte vissnar dagen efter man har gjort den! ;D
    Du sprudlar av idéer trots livets strapatser!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är bättre, maginfluensa är inge vidare att få...... kransen är bara hur fin som helst.....Tur att du stod på dej så du fick hänga upp "träbiten" den blev ju hur fin som helst, det finns mycket vackert att hitta i naturen /Kram

    SvaraRadera
  4. Villken fantastisk blomsterkrans och så skönt att du börjar känna dig bättre igen. Den kransen kan man jo ha hele midsommeraften även om det rägnar ute :-)

    Ett svar till 4U2: Det finns en kjempefin bok i bokhandelen som heter 100 blommor att sticka och virka. Både lätta, medelsvåra och mer avanserade blomster att virka / Kram

    SvaraRadera
  5. Ja jösses den där träbiten har hängt med i några år!
    Vi får träffas nån dag då du är helt smittofri för månstråle vill inte drabbas av någon maginfluensa ;)

    SvaraRadera
  6. Skönt att läsa att du kryat på dig!
    Fina pippibördisar!

    SvaraRadera
  7. Du milde tid så fint det blev med fåglarna till bumlingen.
    Ha det gott

    SvaraRadera