torsdag 3 februari 2011

Mina Blad

Här kommer beskrivning på hur jag virkar mina bladDubbel tråd GRANDI virkgarn
Virknål Boye nr 2
Lägg upp 12 lm, 1fm i andra lm från nålen, 1 hst i nästa m, 2st i nästa m, 1dst i nästa m 4 ggr, 2st i nästa m, 1hst i nästa m, 1fm i nästa m, 1 sm i sista m
Virka likadant på andra sidan bladet.
Fortsätt virka runt kanten på bladet 1sm i varje m med 1lm mellan. Avsluta med 1 sm och spara tråd till att sy fast med.

Här har jag virkat en lavendelkudde med ros och blad. Jag bytte färg till kanten på bladet . GRANDI passar utmärkt till blad på blomsterkransar.


På Återseende

8 kommentarer:

  1. Vilken liten söt lavendelpåse!!!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för beskrivning på blad, vad snällt av dig att komma med det så snabbt när jag var sugen på att virka blommor! Jag blev så glad!

    SvaraRadera
  3. Så fine blader du hekler. Takk for at du deler mønster :)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för alla dina beskrivningar. Jag sparar ner dom och sen använder jag dom någon gång i framtiden.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Fantastisk vakkert blad! Måtte prøve med en eneste gang og selv med Gjestal bomullsport og heklenål 3,5 ligger dette lysår foran andre jeg har sett på nett. Tusen takk!

    Klem fra Eva Mari i Norge :)

    SvaraRadera
  6. Tack för att du delar med dig av detta mönster helt gratis! Har använt det till blommor på en midsommarkrans. /J

    SvaraRadera
  7. Jag förstår ingenting :P *nybörjare*

    "Lägg upp 12 lm, 1fm i andra lm från nålen, 1 hst i nästa m, 2st i nästa m, 1dst i nästa m (hit fattar jag)
    4 ggr (vad ska man göra 4ggr, alltihopa?), 2st i nästa m, 1hst i nästa m, 1fm i nästa m, 1 sm i sista m
    Virka likadant på andra sidan bladet.
    Fortsätt virka runt kanten på bladet 1sm i varje m med 1lm mellan. Avsluta med 1 sm och spara tråd till att sy fast med." Går det att få en idiotbeskrivning? Eller var detta det? ;-) Haha.. /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rebecka, när du virkat de två st i samma m så virkar du 1 dst i nästa vardera 4 lm,
      ( = 1 dst i nästa m, 1 dst i nästa m, 1 dst i nästa m; 1 dst i nästa m )

      Lycka Till / Eva

      Radera