fredag 11 mars 2011

Virkade ljusmanschetter

Efter stormen kom snöfallet som en kalldusch och vintern med den, något känns fel.

Jag väntade på våren och vintern kom tillbaka med nysnö så varför då inte tända ljus igen i väntan på "ljusare" tiderDe rosa manschetterna är virkade av catanina Fine med Boye nr 2

Den vita är virkad av dubbelt garn (Tunt garn som jag tyvärr slängt banderollen av) med Boye nr 2

Jag la upp 20 lm och slöt till ring med 1 sm och virkade 40 fm i ringen, sen så har jag fantiserat mig fram , har inte skrivit upp mönster.

Prismorna har jag köpt hos Miri

Miri hjälpte mig att montera prismorna så när jag kom hem var det bara att virka fast direkt i manschetterna .

Stort Tack till Miri.

Ikväll virkar jag lite på nya lavendelpåsar och innan jag hinner få en endaste en klar så får jag en ide om örhängen så ni förstår att det är lite rörigt i "garnkorgen"




På Återseende


5 kommentarer:

  1. Så fina dom är men huuu om det kommer stearin på dom!

    SvaraRadera
  2. Underbara ljusmanschetter!Eleganta och fina!

    SvaraRadera
  3. Sååå fina ljusmanschetter... hade passat i mitt vardagsrum: ) Ha en underbar dag //

    SvaraRadera