måndag 1 augusti 2011

Busiga rävungar

Igår kväll när jag städade ett rum på övervåningen hittade jag ett kort på min pappa när han matar en rävunge ( av fem )som fanns hemma hos oss för många år sen, lite nostalgisk blev jag när jag mindes de tama rävungarna vi hade hemma en hel sommar till långt in på hösten.

Döm om min förvåning när jag såg dessa fyra skönheter springa ute på gräsmattan imorse och leka tafatt, vilken härlig syn till morgonkaffet. Jag sprang upp och väckte Anette (vår norska "dotter"som är på besök) så hon skulle få se vilka som sprang utanför hennes sovrumsfönster. Ja, hon tittade en stund men är man sexton år så är det alldeles för tidigt att spana på rävungar kl 7 på morgonen
Se så snygg jag är


Ett brunnslock måste ju inspekteras........



.......åsså lite syskonkärlek

På Återseende




8 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt och vilka friska fina ungar! Det är lycka för en vuxen att få se ett sådant skådespel även om det är tidigt.....dom ser så glada och härliga ut!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. Vilken upplevelse, har aldrig sett så många på en gång /Kram

    SvaraRadera
  3. Jättesöta! Hoppas att ni inte har höns.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såna söta! Roligt att få se dem så nära!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Och en händelse som ser ut som en tanke att rävungarna kom och stod för underhållningen just då!

    SvaraRadera
  6. Javisst Anki.......det känns så

    SvaraRadera
  7. Så fantastiskt! Jag har aldrig sett en endaste räv i det fria och att få se en hel bunt så här på sin egen gård är ju få förunnat! Jättefina bilder, skicka dom till Norran, dom brukar väl ta in sommarbilder från läsarna?!

    SvaraRadera