lördag 13 augusti 2011

Sjuk...........




Det har regnat och blåst i dagar sju och i lika många dagar har jag legat under täcket nu. Mitt nattduksbord har blivit medicinskåp, tv:n är mitt sällskap och ena sidan av sängen har blivit kontor med pärmar, arbetsböcker, pennor, miniräknare o.s.v. Som tack för inbjudan till SussiRuneStugan smittade jag ner värdsfolket………..Flåt
Som tack till AnniqaÅke för skjutsen till doktorn så smittade jag även ner de fina människorna………Flåt
Nu har jag låst dörren så ingen kommer in utan att jag först utfärdat en varning. Igår började solen titta fram igen och idag är det gudomligt väder och det ser ut som morgondagen bjuder på ännu finare solskensväder (detärnujagbörjartyckasyndommigsjälv) men jag lyder föreskrifterna på min medicin och håller mig från solen ett tag.
Långe Bengt ringde hem från fjället, han har plockat massor med kantareller och dragit upp en laxöring på över 2kg (nutyckerjagännumersyndommigsjälv).
Nu ska jag värma upp min ”köpesepizza” sen får jag väl se: kanske men bara kanske jag tar fram och försöker virka nåt om inspirationen kommer. Välkommen att inspirera mig om ni har nåt kul på gång.
På Återseende

16 kommentarer:

  1. Men det är förfärligt synd om dig att ligga inne och vara sjuk nu, men det verkar som om ganska många har i alla fall förkylning på gång just nu. Hoppas du snart blir pigg igen och kan starta många fina virkprojekt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt.....vill bara säga dig, att snart blir du bra o kan o orkar göra roliga virkprojekt =)
    Krya på dig!
    Kram Carro

    SvaraRadera
  3. Det låter inget vidare - men du, humorn verkar inte "sjuk" om du missuppfattar mig rätt ;-)

    Christina

    SvaraRadera
  4. Det var en baddare till laxöring! Förstår att du hade velat vara med!
    Hoppas du kryar på dig snabbt så att inspirationen kommer!

    SvaraRadera
  5. Rigtig god bedring til dig, håber snart du bliver raks igen
    kram
    Bente

    SvaraRadera
  6. Men oj oj det är väldans synd om dig...som inte får plocka kantareller! Vari fjällen är Långe Bengt? Här i södra Lappland finns massor massor massor av gulisar...

    Krya på dig! Och finns det något du kan "skämma bort dig med"...trots sängläge?

    Uj uj vad Långe Bengt är duktig på att fiska!

    SvaraRadera
  7. Det låter inte roligt för dig, hoppas du snart piggnar till!

    SvaraRadera
  8. *tycker synd om så det knakar*

    Det enda jag har på gång just nu är en tidig höstdeppighet, men du är varmt välkommen att dela den med mig om så skulle vara fallet ;o)

    Skämt åsido, krya på sig! Inte roligt att vara skruttig när det fortfarande finns en snutt kvar av sommaren :o/

    SvaraRadera
  9. Usch och fy, sommarförkylningar är aldrig roliga.
    Krya på dig nu där under filten..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Usch då, du får krya på dig.
    /Lena

    SvaraRadera
  11. Joo ..Hade säkert blitt sjuk iaf.så känn dig inte skyldig, massor av förkylningar florerar ju nu.
    men Tack för dom fina orden om oss iaf. Kram O Krya på dig.

    SvaraRadera
  12. Hur är det med dig? Inte krasslig fortfarande väl?

    SvaraRadera
  13. Jodå Anki, lite bensvag är jag fortfarande men jag kommer tillbaka när jag är piggare, dessutom är det ganska mycket på jobbet just nu./ Kram

    SvaraRadera
  14. Svar om tatuering:
    Jag tatuerade min vrist, eller nedanför "knölen" ett namn. Det kändes som man brände in texten med en löddkolv eller vad det heter.. Lite skärande känsla också. På en skala 1-10 var det en 7a..
    Men bara för jag kände det så betyder det inte att det känns lika dant på dig!:)

    SvaraRadera